Zelf verzamelen:

Bekijk onze Handelsvoorwaarden

Planta Groencentrum B.V. hanteert de Handelsvoorwaarden voor de Boomkwekerij in Nederland. Deze kunt u inzien op deze pagina, of download hier onze handelsvoorwaarden



Gerelateerde vragen en antwoorden

Zie ook veelgestelde vragen

Wat is het productretourbeleid van Planta Groencentrum?

Kan mijn aankoop retourneren?

Dat hangt af van het type product. Tuinplanten worden beschouwd als versproducten, en zijn daarom uitgesloten van het wettelijke herroepingsrecht (het recht om producten binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden te retourneren). Dit is het geval omdat het gaat om levende, bederfelijke producten die gevoelig zijn voor omstandigheden en transport. 

Producten die wél in het voorraadassortiment vallen, kunnen, met uitzondering van wortelgoedproducten, worden teruggebracht onder bepaalde voorwaarden. Producten die niet tot het voorraadassortiment van Planta Groencentrum behoren, kunnen echter niet worden geretourneerd. 

 

Wat zijn de voorwaarden voor retourneren?

  • Wortelgoedproducten en producten die niet tot het voorraadassortiment behoren kunnen per definitie niet geretourneerd worden
  • Planta Groencentrum stelt klanten zelf verantwoordelijk voor het bepalen van de juiste productaantallen bij aankoop. Onze medewerkers geven graag advies, maar dit advies dient uitsluitend als richtlijn. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.
  • Retourneren is mogelijk tot 14 dagen na aanschaf.
  • U dient de originele aankoopbon te kunnen tonen.
  • De producten moeten zich in de originele pot of verpakking worden teruggbracht.
  • De producten mogen niet zijn aangeplant of gebruikt.
  • Bij zakelijke aankopen behoudt Planta Groencentrum zich het recht voor om 25% van de verkoopprijs in te houden op de creditnota om administratieve- en verwerkingskosten te dekken.
Welke garantie krijg ik op mijn aankoop?
Planta Groencentrum B.V. staat in voor de kwaliteit van de producten die worden uitgeleverd. Bestellingen worden met veel zorg en oog voor de kwaliteit klaargezet of op transport gezet. Als de planten volgens onze plantinstructies in korte tijd na uitlevering op de afgesproken leverdatum worden geplant, moeten de planten in principe aanslaan en gaan groeien. Hierop geven wij tot 3 maanden na uitlevering garantie.

Planta Groencentrum B.V. kan echter geen garantie geven op situaties waar wij geen inlvoed op hebben. Het betreft de volgende situaties:

- De bestelling wordt veel later dan de afgsproken leverdatum opgehaald.
- De planten worden niet volgens de plantinstructies geplant.
- Planten slaan niet aan als gevolg van een slechte bodemstructuur.
- Planten worden beschadigd als gevolg van weersinvloeden na uitlevering (verdroging, hitte, hagel, neerslag, wind, vorst).
- Planten worden beschadigd als gevolg van ongedierte en schimmels.
- Planten worden beschadigd als gevolg van slecht onderhoud en onjuiste toepassing van (bestrijdings-)middelen.
Kan ik een bestelling plaatsen met een lange levertermijn en wat zijn de gevolgen voor de beschikbaarheid van de producten?
Het is mogelijk om een bestelling te plaatsen met een langere levertermijn, maar het aanbod van de producten is dan onder voorbehoud. Het is zowel bij onze leveranciers als bij Planta niet mogelijk om planten te reserveren. Het leveren van de gewenste producten is afhankelijk van het aanbod op het moment van uitleveren. Uitzonderingen hierop zijn de grote heesters en bomen die wij op voorraad hebben staan. Het is mogelijk om deze producten wel te reserveren. Hierbij raden wij aan om zelf bij Planta de exemplaren te komen uitzoeken en te labelen. Voor het reserveren van grote heesters en/of bomen kunt u zich melden bij de balie in onze winkel.
Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?
Uw gegevens zijn vertrouwelijk en worden te allen tijde alleen gebruikt ter afhandeling van uw order. Uw gegevens worden niet opgenomen in een mailingbestand en/of doorverkocht aan derden voor andere (marketing)doeleinden.