Veel gestelde vragen

Mag ik als particulier het groencentrum bezoeken?
U bent van harte welkom bij Planta groencentrum. Als particulier kunt u van dinsdag tot en met zaterdag zonder afspraak bij ons terecht. Op de maandag zijn wij alleen geopend voor hoveniers. Klik hier voor onze openingstijden.

Hoe laat wordt mijn bestelling bezorgd?
Bij een transport binnen de regio Utrecht krijgt u uiterlijk aan het begin van de avond voor levering een e-mail met een tijdsindicatie. Bij transporten buiten de regio plant onze transporteur de route. Voor deze bezorgingen kunnen wij helaas geen tijdsindicatie versturen.

Wat is de levertijd?
Over het algemeen is de levertijd ca. één week. Indien de door u bestelde producten op voorraad staan, zijn wij meestal in staat uw bestelling sneller af te leveren. Zie ook het schema onderaan deze pagina. Het kan echter voorkomen dat vanwege de drukte de levertermijn langer is dan gebruikelijk. De actuele levertijden staan op de website vermeld.

Kan ik de planten eerst bekijken alvorens ik een bestelling doe?
Jazeker, u kunt de planten, mits deze op voorraad zijn, bekijken bij Planta Groencentrum in De Bilt. U kunt ook specifieke bomen of grote solitaire heesters voor uw order reserveren. Wanneer u zich aan de balie meldt, kunnen wij u uitleggen wat hiervoor de procedure is. Op maandagen zijn wij alleen geopend voor hoveniers. Van dinsdag tot en met zaterdag kunt ons groencentrum zonder afspraak bezoeken.

Hoe kan ik het beste mijn gekochte planten aanplanten?
Het is voor alle planten van groot belang dat deze op de juiste wijze en met de juiste grond worden aangeplant.
Via deze link ontvangt u onze plantinstructies voor bomen, hagen, heesters en vaste planten.

Kan ik uitgebreid advies krijgen op mijn tuin of op de planten die ik wil hebben?
Advies kan alleen op afspraak met onze tuinontwerpster Helen. Kosteloos kan zij een half uur met uw plannen of wensen meedenken en u helpen bij het maken van uw keuze. Geïnteresserd? Stuur een e-mail naar johan@planta.nl. Als u klant bent van een hovenier verzoeken wij u om voor advies uw hovenier te benaderen.

Kan ik bij afhalen ook ter plekke betalen?
Bij Planta groencentrum kunt u zowel contant als met PIN betalen. Betalen met een creditcard is helaas niet mogelijk.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
U kunt uw bestelling ook afhalen bij ons Groencentrum in De Bilt. Bij het doorlopen van de bestelprocedure kunt u dit aangeven.
Zie voor levertijden het schema onder aan deze pagina. Wij zorgen dan dat uw bestelling klaarstaat.

Kan ik producten retour zenden?
Bent u niet tevreden over de door ons geleverde producten? Alle 'houdbare' artikelen kunnen zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen na levering worden geretourneerd. Artikelen welke geretourneerd worden, dienen in oorspronkelijke staat en eventueel in originele verpakking te zijn. Kosten van retourzending zijn voor rekening koper. Niet houdbare producten zoals bomen, planten en hagen kunnen niet worden geretourneerd.

Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?
Uw gegevens zijn vertrouwelijk en worden te allen tijde alleen gebruikt ter afhandeling van uw order. Uw gegevens worden niet opgenomen in een mailingbestand en/of doorverkocht aan derden voor andere (marketing)doeleinden.

Levertijden


www.planta.nl gebruikt cookies om de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat je relevante advertenties te zien krijgt. Als je meer wilt weten over deze cookies, klik dan hier voor ons cookie beleid. Bij akkoord geef je www.planta.nl toestemming voor het gebruik van cookies op onze website.
 Cookies NIET accepteren